Saturday 28 September 2013

LAMB CHOP TERBAIK DI BANGI

Tengahari tadi aku ajak isteri pi lunch dekat yati ayam percik. Tekak ni terasa plak nak makan nasi kerabu sama ayam percik. Masa isteri aku kena bekerja di kota bahru, kelantan penah la pi try makan kat yati ayam percik di sana. Sekarang dah ada di bangi nak try rasanya bagaimana pulak.

Aku pun drive kereta menuju ke seksyen 9 bangi. Sampai di situ, aku mencari parking. Aku parking jauh sikit drp res. Yati. Kami pun keluar drp kereta nak plak ice room. Aku pun ajak isteri pi pekena ais krim dulu kat ice room. Lagi pun hari ni memang panas. Kami pun masuk dalam ice room.

Aku oder ais krim kod 6018 mixed fruit ais krim. Isteri pulak oder ais krim durian. 5 minit ais  krim pun sampai. presentationnya memang menaikkan selera tambah pulak cuaca panas di luaq. Rasa ais krim durian memang best. Memang rasa durian yang ori. Aku rasa cam makan buah durian yang baru keluar daripada peti ais. Memng the best rasa ais krim duriannya. Ais krim yang aku oder pun sedap juga. Tapi aku suggest cuba ais krim duriannya, terbaikk.
 
Lepas bayar, kami pun bergerak nak pi yati ayam percik. Tapi kena melintasi restoran wadihana islamic steakhouse. Malam tadi aku dah frust makan steak kat austin. Tiba2 aku ajak isteri makan steak kat sini. Aku tak puashati mkn steak semalam. Tak jadilah kami makan kat yati ayam percik.

Kami pun oder honey lamb chop dan kid plate untuk anak teruna aku. Lama juga kami tunggu lebih kurang 20 minit. Brader tu minta maaf lambat sikit sebab lamb  yg aku oder tu dia kena rebus dulu. Aku puashati sebab dia explain kenapa lambat. Tapi lambnya aku cukup puashati. Ianya besar....lembut.....berjus...gravinya cukup sedap. memang terbaiklah lamb chopnya.
 
Aku memang rekomen sapa2 nak datang makan steak kat sini. Walaupun harganya agak mahal tapi rasanya memang the booomm. Untuk honey lamb chop yang aku oder harganya rm34.90. Oklah boleh makan dua orang sebab banyak. Kalu makan sorang naik mengah juga dibuatnya.
 
Lamb Honey With Black Pepper Source
 
Ais Krim Durian...sodappp
 
 
Ais Krim Campuran...Srrpppp
 
 

No comments:

Post a Comment