Wednesday 9 October 2013

KETAM LEMBUT (SOFT SHELL CRAB) KUALA GULA, PERAK.

Sudah lama aku dok mencari untuk membeli ketam lembut yang fresh. Alhamdulillah Allah kabulkan dan aku telah beli 20kg untuk keluargaku dan kawan-kawan. Ketam ini memang lembut kulitnya dan dapat dimakan semuanya sekali. Subahanallah, indah dan unik ciptaan Allah untuk kita nikmatinya.

Ketam Lembut (soft shell crab)
 
Harga ketam ini aku jual RM40 sekilo. Dalam sekilo ada dalam 10 ekor ketam dan kita dapat makan sekilo ketam. Jika kita belia ketam biasa dengan harga RM25 sekilo tetapi, kulitnya yang keras kita tidak dapat makan. Jika dikumpul isinya mungkin adalah 300 gram sahaja.
 
Jika kita makan ketam lembut ini di restoran harganya RM7-RM8 seekor dan jika 10 ekor jumlahnya RM70-RM80. Beli fresh cuma RM40 sekilo. Jika ada yang berminat sila email saya di krezam78@gmail.com atau sms ke no. 0132700462. COD area bangi/kajang/putrajaya/jalan duta kl. Ketam ini kena tempah dahulu. Sebab pembekalnya hanya di Kuala Gula, Perak  dan kena tunggu ketam salin kulit baru boleh diambil. Buat masa sekarang saya ada lagi stok dalam 12kg, siapa cepat dia dapat.

2 comments:

  1. kat kuala gula tu ada restoran bleh terus mkn kat situ ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau pi ke jeti kuala gula memang boleh makan menu ketam lembut ni kat restoran di situ.

      Delete